Комп'ютерні ігри з елементами насильства зовсім не провокують людей на жорстокі вчинки. До такого висновку дійшов професор факультету психології Техаського агротехнічного міжнародного університету Крістофер Фергюсон. Фергюсон говорить, що в багатьох випадках автори звітів підійшли до своїх досліджень непрофесійно, а преса, що висвітлювала їх, тільки підлила масла у вогонь. Щоб розібратися, чи так уже взаємозалежні віртуальна й реальна жорстокість, Фергюсон вивчив і проаналізував всі матеріали останніх років, що ілюструють такий зв'язок. У підсумку, психолог прийшов до висновку, що існуючі роботи з даної теми не представляють досить об'єктивних доказів того, що такий зв'язок дійсно існує. Результати дослідження професорів продемонстрували, що комп'ютерні ігри з елементами насильства дійсно викликають агресивний настрій у людини на якийсь час (Фергюсон відзначає, що це зовсім не дивно, тому що люди співпереживають ігровим персонажам і подіям), але, у цілому, причиною агресивного поведінки жорстокі ігри не стають. На думку вченого, у стереотипу, що сформувався, про те, що ігри з елементами насильства провокують шанувальників відеоігор на прояв жорстокості, є дві основні причини. По-перше, це занадто примітивні стандартизовані методи, які використали автори більшості досліджень для аналізу. Навпаки, як помітив Фергюсон, у тих роботах, де зв'язок між іграми й насильством вважається мінімальним, автори використали менш шаблонові, спрямовані методи аналізу.